Zgrabnie ujęta animacja, nowe projekty, stare serie, ciekawe techniki.
Blog > Komentarze do wpisu
Dumb Ways to Die

Od reklamy blisko do kampanii społecznej. Ostatnio rekordy popularności bije animowany spot "Dumb Ways to Die" czyli "Głupie sposoby aby umrzeć" wyprodukowany na zlecenie Metro Trains Melbourne:



Autorem animacji jest Julian Frost, projektant-animator z Nowej Zelandii, choć za sam pomysł odpowiada agencja reklamy McCann. Według Juliana "Metro" było świetnym klientem, który sam prosił, by wprowadzić więcej animowanej brutalności i umieścić piranię w strategicznym miejscu u różowego ludka. 

Filmik przypomina nieco fragment animacji Dona Hertzfeldta, w której urocza, podobna po chmurki postać tańczy, aż tu nagle krew zaczyna jej lecieć... ze strategicznego miejsca. Poziom brutalności i absurdu u obu panów jest jednak zupełnie inny. 

Ogromną rolę w spocie gra oczywiście chwytliwa, urocza piosenka z świetnym tekstem, który napisał John Mescal. O dziwo John nie miał zbyt wielu kłopotów z wymyśleniem różnych scenariuszy śmierci - zajęło mu to tylko jeden wieczór, jak zdradził w wywiadzie dla "The Little Black Book". Trudnością było jednak wybranie takiej formy przekazu, która przekona nastolatków, główną grupę docelową spotu. Zdecydował humorystycznie przedstawić poszczególne sposoby umierania, zamiast ostrzegać przed nimi. Rozwiązanie okazało się strzałem w dziesiątkę. 

Za samą muzykę odpowiada Ollie McGill, a uroczy głos należy do Emily Lubitz.

Wczoraj udostępniono również wersję karaoke! Miłego śpiewania:



wtorek, 27 listopada 2012, zuziako

Polecane wpisy

Komentarze
slodkogorzkie_zycie
2012/11/27 21:04:22
Naprawdę świetne wideo. Muzyka i animacja w dość ciekawy, drastyczny niedrastyczny sposób ujmują sedno sprawy. Brawo dla autorów.
-
vanilla-creativedesign
2012/12/10 15:50:49
piosenka miła dla oka, ale niekoniecznie z miłym przesłaniem :) świetnie zrobiona, aż chce się słuchać w kółko.
-
ojciec_wwwirgiliusz
2012/12/18 15:40:51
ciężkie. I trochę za długie. Myślę, że spora część do pointy nie dotrwała.
-
nowinka6
2012/12/25 19:48:10
w sumie fajna ta reklama, takie małe śmieszne ludziki ale jednak przykuwają uwagę i pewnie o to chodziło